T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / EYYÜBİYE - Ömer Nasuhi Bilmen Ortaokulu

Haberler

May

Sınıflar arası düzenlenen bilgi yarışmasında 5-C , 6-E, 7-B, 8-C sınıfları birinci olmuştur. Öğrencilerimizi tebrik ederiz.

May

Din Kültürü öğretmenimiz Naile Deniz'in öğrencileri ile yaptığı yeme-içme adabı etkinlikleri.

Nis

BİGEP kapsamında Türkçe dersinde 6 C sınıfıyla Karagöz ve Hacivat Gölge Oyunu canlandırması yapılmıştır.

Nis

5. Sınıflarla Biyoçeşitlilik etkinliği yapıldı.

Nis

Okulumuz dış cephe boyası yenilenmiş, öğrencilerimiz için daha renkli bir okul  ortamı oluşturmak amaçlanmıştır. 

Nis

Ömer ÖĞE ile Ahmet SERTDEMIR hocalarımıza emekleri için sonsuz teşekürler. 

Mrt

Bigep kapsamında 8. Sınıflarımızda Türkçe dersi için ara değerlendirme sınavı uyguladık. Böylece Lgs öncesi eksik olduğumuz konuları tespit edip ona yönelik çalışmalarımızı arttıracağız.

Mrt

BİGEP kapsamında Türkçe dersinde 7. sınıflarda (B ve C) Karagöz ve Hacivat Gölge Oyunu canlandırması yapılmıştır.

Mrt

Okulumuzda hergün kitap okuma saati yapılmaktadır. 

Kütüphanemiz kullanıma açılmıştır.

Mrt

Denemede ilk üçe giren 5.Sınıf öğrencilerimiz Din Kültürü Öğretmenimiz İbrahim Halil Atçı ile eğlenceli vakit geçirdiler.

Mrt

İstiklal Marşı'nın Kabulü (12 Mart 1921) ve İstiklal Marşı'nın Önemi:

 

Marşlar bir milletin duygu ve heyecanını yansıtır. Ülkenin bağımsızlığını, bayrağını simgeler. Bunun yanında vatana duyulan sevgi ve bağlılığı ifade eder. Devletlerin bayraklarının yanında, bağımsızlık simgesi olan bir millî marşları vardır. Osmanlı Devleti'nde ise II. Mahmut Döneminde bestelenen Mahmudiye Marşı, millî marş kabul edildi. Padişah değiştikçe millî marşta değişti. I. ve II. Meşrutiyet Döneminde millî marş konusu gündeme gelmiş ancak bir sonuç alınamamıştır. Dolayısıyla Osmanlı Devleti'nin millî bir marşı yoktu. Ama artık milliyetçilik ilkesine dayanan yeni bir Türk Devleti kurulmuştu. Bu nedenle Millî Eğitim Bakanlığı Kurtuluş Savaşı'nın anlamını belirtecek ve yeni devletin bağımsızlığının sembolü olacak millî bir marşın yazılması için 1921 yılında bir yarışma açtı. Yarışmaya 724 şiir katıldı.

Yarışmada para ödülü olduğu için Mehmet Akif ERSOY katılmadı. Ancak dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi (Tanrıöver) para meselesinin çözümleneceğini söyleyerek Mehmet Akif ERSOY'dan yarışmaya katılmasını istedi. Çünkü yazılan şiirlerden hiçbiri millî duygularımızı ifade için yeterli bulunmamıştı. Bunun üzerine Mehmet Akif ERSOY Kurtuluş Savaşı'nın en derin heyecanını yansıtan bir şiir yazdı. Kahraman ordumuza ithaf ederek yazdığı şiir, millî marşımız olarak 12 Mart 1921'de II. İnönü Savaşı'ndan önce mecliste kabul edildi. Böylece Türk milletinin, bağımsız yaşama arzusunu dile getiren millî marşı oldu. Cumhuriyet döneminde İstiklal Marşı'nın bestesini Cumhurbaşkanlığı Orkestra Şefi Osman Zeki ÜNGÖR yapmıştır (1930).

Kurtuluş Savaşının amacını ve ruhunu, Milletin bağımsızlık istek ve azmini dile getiren İstiklal Marşının kabul edildiği tarih olan 12 Mart günü; 04.05.2007 tarih ve 5649 sayılı Kanunla " İstiklal Marşının Kabul Edildiği Günü ve Mehmet Akif Ersoy' u Anma Günü" olarak kabul edilmiştir.

Mrt

Resim ve Beden Eğitimi öğretmenlerimizin desteği ve öğrencilerimizin yardımıyla okulumuz güzelleşiyor. 

Mrt

Yeşilay haftası kapsamında pano hazırlanmış, tüm sınıflarda yeşil giyme günü yapılmış ve en yeşil sınıf seçilip ödüllendirilmiştir.

Mrt

Öğrencilerimizin el emekleri ile yaptıklaları klavyeler sergilenmeye hazır.

Mrt

Ramazan ayı pano hazırlığımız tamamlandı.